نوشته شده توسط : احمد فخار

پنل‌ ال‌ ای‌ دی در بازار روشنایی به دلیل ظاهر مربع شکل و هم‌چنین نحوه‌ نصب رایج این چراغ‌ها درسقف کاذب به تایل ال‌ای‌دی نیز معروف است.

کیفیت نور عمومی هنگام فعالیت کارکنان اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید موجب اذیت و یا خستگی آن‌ها شود به همین دلیل اگر قصد استفاده از پنل ال‌ای‌دی را دارید حتما قبل از خرید آن دقت کنید تا چراغ مورد نظرتان فاقد فیلیکر یا چشمک باشد چراکه فیلیکر در چراغ در طولانی مدت باعث ایجاد سردرد و هم‌چنین آسیب به چشم و بینایی می‌شود.

مقدار ضخامت پنل‌ ال‌ای‌دی با توجه به جنس دیفیوزر متفاوت است و ممکن است ضخامت پنل‌ ال‌ای‌دی تولید‌کننده‌های مختلف باهم متفاوت باشد؛ نحوه چینش چیپ‌ها نیز از دیگر دلایل تفاوت نور تولید شده توسط پنل‌ ال‌ای‌دی است. 



:: برچسب‌ها: پنل ال ای دی,روشنایی عمومی,نور عمومی,پنل سقفی,تایل سقفی,پنل 60 در 60,پنل 60 وات ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

چراغ ریلی امروزه توجه بسیاری از معماران و طراحان روشنایی را به دلیل ظاهر مدرن و مینیمال به خود جلب کرده. چراغ ریلی قبلا فقط برای نورپردازی‌های خاص و یا در مکان‌های خاص استفاده می‌شد اما امروزه روش نورپردازی ریلی با روی کار آمدن چراغ ریلی COB با نور و کیفیت بالا، امروزه از این چراغ پر کاربرد برای نورپردازی انواع فضاهای مختلف از اداری تا تجاری و حتی مسکونی، انواع گالری‌ها، رستوران‌ها و ... استفاده می‌کنند.

چراغ ریلی امروزه همانطور که قبل تر هم عنوان شد در نورپردازی بسیاری از فضاهای مسکونی و خانه‌ا استفاده می‌شود برای مثال به بررسی چند ایده‌ی نورپردازی با چراغ ریلی در فضای خانه و آشپزخانه پرداخته‌ایم تا ضمن اینکه بیشتر با این چراغ‌ها آشنا شوید، بتوانید از این ایده‌ها برای نورپردازی فضای خود نیز استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: چراغ ریلی , نور ریلی , نورپردازی فضای تجاری , نورپردازی , معماری مدرن , ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

پروژکتور ال ای دی یکی از انواع پرکاربرد چراغ‌های ال‌ای‌دی است که معمولا برای تامین روشنایی فضاهای باز و بسیار بزرگ کاربرد دارد، رایج‌ترین کاربرد پروزکتور ال‌ای‌دی در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و اماکن عمومی است. پروژکتورهای ال‌ای‌دی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا اصلی‌ترین وظیفه‌ی خود که ایجاد یک نور یکپارچه و یکدست در اماکن عمومی و فضاهای مختلف است را به خوبی انجام می‌دهند البته به غیر از اماکن عمومی مانند فضای سبز پارک‌ها و یا ورزشگاه‌ها، کارخانجات و سوله‌های صنعتی نبز برای تامین روشنایی و نور محیط کار خود از پروژکتور ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند چراکه نور با کیفیت این چراغ‌‌ها هم مانع از خستگی کارکنان می‌شود و هم ایمنی محیط را بهبود می‌بخشد.

 



:: برچسب‌ها: پروژکتور ال ای دی,پروژکتورLED,پروژکتورSMD,پروژکتورCOB,روشنایی عمومی,روشنایی فضای باز ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

چراغ خطی یکی از به روزترین انواع چراغ‌های ال‌ای‌دی است که به دلیل ظاهر جذاب و منیمال خود در بین معماران و طراحان دکوراسیون طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

چراغ خطی انواع متنوعی در بازار روشنایی دارد به همین دلیل هنگام خرید باید به یک‌سری ویژگی‌ها و فاکتورها در چراغ خطی دقت کنید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن در بین انواع چراغ خطی را انتخاب کنید.

برای مثال به ماژولار بودن و یا نبودن چراغ خطی بسیار دقت کنید چرا که چراغ‌های غیر ماژولار خطی در واقع تفاوت چندانی با ریسه‌های ال‌ای دی ندارند و علاوه بر اینکه طول عمرشان کوتاه تر است، کیفیت نوری پایینی نیز دارند.

 



:: برچسب‌ها: چراغ خطی , نورپردازی , معماری , معماری مدرن , لاین نوری ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

نورپردازی فروشگاه و هم‌چنین استفاده از چراغ فروشگاهی با کیفیت، این روزها با پیشرفت روش‌های بازاریابی و هم‌چنین افزایش رقابت در بازار محصولات مختلف اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

استفاده ار چراغ فروشگاهی مناسب می‌تواند تا چندین برابر فروش شما را افزایش دهد اما چراغ فروشگاهی همانقدر که می‌تواند باعث جذب مشتریان به سمت ویترین و یا داخل فروشگاه شود می‌تواند با همان اندازه نیز باعث آزار و اذیت چشم آن‌ها، درست ندیدن کالاها و در نهایت ترک فروشگاه شود. به همین دلیل دقت درانتخاب چراغ فروشگاهی مناسب یکی از نکات مهمی است که هنگام نورپردازی فروشگاه خود باید به آن دقت کنید، به همین دلیل در ادامه به بررسی بهترین انتخاب‌ها برای نورپردازی فروشگاه پرداخته‌ایم.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

چراغ ریلی یکی از مدرنترین انواع چراغهای LED است و امروزه توجه بسیاری از معماران و طراحان در حوضه‌ی دکوراسیون و نورپردازی را به خود جلب کرده است. چراغ ریلی که امروزه کاربردهای بسیار زیادی در فضاهای مختلف تجاری، اداری و... دارد در گذشته فقط برای نورپردازی مکان‌های خاص استفاده می‌شد. در واقع امروزه با روی‌ کار آمدن انواع چراغ‌های ریلی COB که نوری بسیار با کیفیت و ظاهری مدرن دارند برای نورپردازی انوا‌ع گالری‌های هنری و کافه و رستوران گرفته تا فضاهای تجاری و حتی مسکونی استفاده می‌کنند.

برای اینکه بتوانید هنگام نورپردازی با چراغ ریلی اطلاعات کامل‌ و بیشتری در رابطه با نور ریلی داشته باشید و از آن برای نورپردازی فضای خود به بهترین شکل استفاده کنید، به بررسی چند ایده در رابطه با نورپردازی فضای مسکونی و آشپزخانه با چراغ ریلی پرداخته‌ایم.

نورپردازی آشپزخانه با لامپ ریلی

با استفاده از چراغ ریلی در فضای آشپزخانه می‌توانید علاوه بر تامین نور عمومی فضا از آن برای نورپردازی تاکیدی هم استفاده کنید در واقع چراغ ریلی یک گزینه‌ی همه کاره برای خانه‌های مدرن و هم‌چنین نورپردازی آشپزخانه است؛ برای مثال می‌توانید ریل چراغ ریلی را بر روی دیوار و یا سقف نصب کنید و چراغ‌های ریلی را به هر طرف از آشپزخانه که نیاز به روشنایی دارد بچرخانید.



:: برچسب‌ها: چراغ ریلی , نور ریلی , لامپ ریلی , نورپردازی ریلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

چراغ خیابانی ال ای دی یکی از ادوات روشنایی مهم و بسیار ضروری در راه‌سازی و شهرسازی، روشنایی معابر، پارک‌ها و به طور کلی فضای باز است و به هیچ عنوان نمی‌توان از نقش آن چشم پوشی کرد. نیاز به یک چراغ خیابانی با کیفیت همواره یکی از از نیازهایی است که حس می‌شود چرا که ایجاد امنیت و روشنایی کاغی برای دید عابرین در معابر از ضرورت‌هایی است که همواره با آن مواجه هستیم.

ایجاد روشنایی مناسب در خیان‌ها و معابر، خطرات بسیار زیادی از جمله تصادفات رانندگی را تا 30% کاهش می‌دهد به همین دلیل چراغ خیابانی ال‌ای‌دی یکی از بهترین گزینه‌های روشنایی معابر و خیابان‌ها به شمار می‌رود؛ در واقع نور با کیفیت چراغ خیابانی ال‌ای دی، مصرف بسیار پایین آن، طول عمر بالا و بسیار مزیت‌های دیگر این چراغ در مقایسه با نمونه‌های قبلی خود باعث شده تا استفاده از چراغ خیابانی ال‌ای‌دی در نورپردازی مدرن در سر تا سر دنیا با استقبال گسترده‌ای رو به رو شود.



:: برچسب‌ها: چراغ خیابانی , چراغ خیابانی ال ای دی , خرید چراغ خیابانی , روشنایی فضای باز , نورپردازی ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

پنل ال ای دی یکی از انواع محبوب چراغ‌های LED در فضاهای مختلف اداری، تجاری، بیمارستانی، بانکی و یا مسکونی، سقف کاذب و غیره است. 

هنگام خرید پنل ال‌ای‌دی توجه کنید که این چراغ معمولا در تعداد بالا و برای روشنایی عمومی کل فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل دقت کنید که پنل ال‌ای‌دی مورد نظرتان گارانتی تعویض مناسب و ضمانت‌نامه‌ای مطمئن و هم چنین شرایط خدمات پس از فروش خوبی هم داشته باشد تا بتوانید در زمان نیاز چراغ را به راحتی تعویض و یا تعمیر کنید.

با توجه به نکات ذکر شده می‌توانید بهترین گزینه را برای روشنایی فضای مورد نظر خود از بین چراغ‌های موجود در بازار روشنایی انتخاب کنید 



:: برچسب‌ها: پنل ال ای دی , روشنایی عمومی , پنل 60 وات , پنل 60 در 60 ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار


چراغ فروشگاهی امروزه با توجه به پیشرفت در علم بازاریابی و گسترش رقابت در بین بازار محصولات مختلف اهمیت زایادی پیدا کرده به همین دلیل در ادامه به معرفی برخی چراغ های فروشگاهی پرداخته ایم:

چراغ خطی: چراغ خطی می‌تواند برگ برنده‌ی نورپردازی فروشگاه شما باشد چرا که این چراغ‌ها با ظاهری مینیمال و مدرن و نوری با کیفیت و دیفیوز شده می‌توانند جلوه‌ای زیبا و خاص به فروشگاهتان ببخشند.

چراغ ریلی: بهترین نوع چراغ برای نورپردازی موضعی و تاکیدی انواع چراغ‌های ریلی است. قابلیت جا به جایی و چرخش 360 درجه چراغ در ریل باعث شده که بتوان از چراغ ریلی برای نورپردازی دکوراسیون‌های مختلف استفاده کرد و هم‌چنین با تغییر دکوراسیون در فروشگاه و یا ویترین بتوانید نورپردازی را نیز مطابق با آن تغییر دهید.

چراغ فروشگاهی AR111: این دسته از چراغ‌های توکار بهترین گزینه برای تامین نور سراسری و عمومی فروشگاه هستند. ماژول‌های AR111 علاوه بر نو با کیفیت، از ظاهری دکوراتیو بر خوردارند و در قاب‌های یک و یا چند خانه عرضه می‌شوند، هم‌چنین این چراغ‌ها قابلیت چرخش درون قاب را نیز دارند.



:: برچسب‌ها: چراغ فروشگاهی , چراغ فروشگاه , نورپردازی فروشگاه , AE111 , چراغ توکار فروشگاهی , چراغ خطی تریم لس , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

پروژکتور ال‌ ای دی بهترین گزینه ممکن برای روشنایی فضاهای بسیار بزرگی مانند پارک‌ها و فضای سبز، استادیوم‌های ورزشی و یا حتی فضاهای کوچکی مانند سوله‌های کارخانه‌های صنعتی و یا حتی حیاط خانه است. پروژکتور ال‌ای‌دی با مصرف برق بسیار کمتر نسبت به نور افکن‌های قدیمی، یعنی حدود 80 درصد مصرف کمتر توانسته به خوبی نیاز به روشنایی با کیفیت و با دوام را در فضاهای بزرگ به خوبی تامین کند.

شاید برای شما هم این سوال پیش آید که چرا باید پروژکتورهای قدیمی را با پروژکتور ال‌ای‌دی تعویض کرد؛ به همین دلیل در ادامه به برخی مزیت‌های مهم پروژکتور ال‌ای‌دی اشاره کرده‌ایم:

  1. اولین و مهمترین مزیت پروژکتور ال‌ای‌دی همانطور که قبل‌تر نیز اشاره شد، مصرف برق تا حدود 80% کمتر از نورافکن‌های قدیمی است.
  2. حرارت تولیدی بسیار کمتر پروژکتور ال‌ای‌دی علاوه بر گرم نکردن محیط اطراف خود، بر روی طول عمر چراغ نیز تاثیر مستقیم می‌گذارد، پس می‌توان گف طول عمر بیشتر و حرارت تولیدی کمتر یکی از مزیت‌های مهم پروژکتور SMD است.
  3. قابلیت شخصی‌سازی و سفارشی سازی در رنگ نور.
  4. تنظیم شدت و زاویه تابش نور مطابق نیاز پروژه اشاره کرد.

 



:: برچسب‌ها: پروژکتور ال ای دی , پروژکتورLED , پروژکتورSMD , پروژکتورCOB , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

چراغ خطی امروزه یکی از پرطرفدارترین انواع چراغ‌های ال‌ای‌دی برای نورپردازی فضاهای مختلف از اداری و تجاری تا مسکونی و غیره است اما برای انتخاب بهترین چراغ خطی در بین انواع متنوع این محصول در بازار محصولات روشنایی بهتر است چند نکته را در رابطه با چراغ خطی بدانید.

1-    هنگام خرید چراغ خطی به فیلیکر و یا چشمک نداشتن چراغ دقت کنید. فیلیکر باعث خریاب شدن فیلم و عکس و هم‌چنین در طولانی مدت باعث ایجاد سر درد می‌شود.

2-    به این نکته توجه کنید که در طول خط نوری چراغ نقاط تیره و روشن وجود نداشته باشد.

3-    شاخص نمود رنگ چراغ خطی باید بالا باشد تا بتوانید جلوه‌ی بصری زیبایی به فضا ببخشید.



:: برچسب‌ها: چراغ خطی , نورپردازی , معماری , معماری مدرن , لاین نوری ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

چراغ خیابانی ال ای دی یکی از مهم‌ترین اجزا و در واقع از ضروری‌ترین ادوات در شهر سازی و راه‌سازی است. ضرورت ایجاد امنیت و هم‌چنین نور کافی برای دید معابر باعث شده تا نیاز به روشنایی با کیفیت در خیابان‌ها، معابر و به طور کل فضای باز همواره حس شود به همین دلیل مدیران بخش‌های مختلف خدمات شهری نیز به دنبال پیدا کردن بهترین گزینه موجود برای روشنایی خیابان‌ها هستند چراکه روشنایی صحیح خیابان‌ها و معابر خطرات مختلفی مانند تصادفات جاده‌ای را تا 30% کاهش می‌دهد.

نورپردازی با چراغ خیابانی باید طبق اصول وو قواعد خاصی باشد برای مثال هنگام نورپردازی با چراغ خیابانی باید به میزان درخشندگی و هم‌چنین یکنواختی نور دقت کنیم و نقاط تاریک و روشن در خیابان را به حداقل برسانیم.

 

 



:: برچسب‌ها: چراغ خیابانی , چراغ خیابانی ال ای دی , خرید چراغ خیابانی , روشنایی فضای باز , نورپردازی ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

پنل ال ای دی با مصرف بسیار کم انرژی و هم‌چنین نور با کیفیت و یکپارچه‌ی خود امروزه یکی از بهترین گزینه‌های نورپردازی و روشنایی در انواع فضاهای اداری، تجاری و یا بیمارستانی است و تحولی در بحث نورپردازی این دسته از فضا ایجاد کرده است چرا که نورپردازی این دسته از فضا همواره با چالشی به نام هزینه‌ی برق و انرژی همراه بود به همین دلیل امروزه فناوری ال ای دی به کمک آمده و پنل های LED را تبدیل به بهترین انتخاب برای نورپردازی این دست فضاها کرده است.

در مقابل منبع نور پنل ال‌ای‌دی پوششی از جنس پلی کربنات قراردارد که باعث پخش نور و یکدستی آن می‌شود. ضخامت این پوشش بسیار با اهمیت است چراکه اگر بیش از اندازه ضخیم باشد باعث جلوگیری تابش نور از چراغ می‌شود و اگر از حد لازم نازک‌تر باشد باعث ایجاد خیرگی و آسیب به چشم افراد حاضر در فضای نورپردازی شده با این پنل می‌شود و هم‌چنین زیبایی بصری چراغ را از بین می‌برد چراکه منبع نور از پشت آن دیده می‌شود.



:: برچسب‌ها: پنل ال ای دی , روشنایی عمومی , پنل 60 وات , پنل 60 در 60 ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد فخار

چراغ فروشگاهی در فروشگاه سه وظیفه‌ی اصلی بر عهده دارد:

1-    اولین و البته بدیهی‌ترین وظیفه‌ی نورپردازی در فروشگاه ایجاد یک روشنایی خوب و با کیفیت و سراسری است؛ به نحوی که تمام کالاها و محصولات فروشگاه به درستی و خوبی دیده شوند.

2-    دومین وظیفه‌ی نورپردازی جلب توجه مشتریان به سمت محصولات و برجسته کردن آن‌ها است. نور در فروشگاه باید به نحوی به کار گرفته شود که تمام نگاه‌ها را به سمت محصولات شما جذب کند.

3-    و اما سومین وظیفه‌ی نور در فروشگاه، دکوراتیو بودن آن و کمک به سایر اجزای داخلی مغازه در جهت زیباسازی هرچه بیشتر آن در چشم مشتری و رهگذران است.



:: برچسب‌ها: چراغ فروشگاهی , چراغ فروشگاه , نورپردازی فروشگاه , AE111 , چراغ توکار فروشگاهی , چراغ خطی تریم لس , ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()